Tak Payah Risau Jika Gigi Anda Berwarna Kekuningan Bukan Putih, Ini Sebabnya

Semua orang ingat gigi kita asalnya berwarna putih, betul tak? Tapi kalau anda nak tahu, gigi yang sedikit kekuningan merupakan tanda gigi kita adalah kuat dan sihat!

Warna kuning pada lapisan gigi dipanggil dentin. Di bahagian luar pula adalah lapisan yang dipanggil enamel yang tidak berwarna dan kelihatan seperti kaca.

Tapi jangan pulak tertukar antara gigi kuning dengan gigi berkarat. Tak sama tau.

Gigi berkarat ni adalah sebenanrnya plak gigi yang patut di buang. Ia disebabkan oleh tar rokok atau masalah kesihatan yang lain. Saya akan tulis pasal ni dalam artikel seterusnya. Tunggu tau  (kalau boleh, sign up la).

Mudah jer nak buang karat gigi ni, samada bleaching atau scaling kat klinik. Tapi dua-dua ada kesan sampingan dan harganya pulak agak mahal.

Nak tau tak, ada juga produk yang boleh menghilangkan karat gigi dengan cepat dalam masa 5 hari sahaja. Tak mahal serta tiada kesan sampingan.

Cacon Organic Teeth Whitener & Mouth Detox adalah jawapannya.

Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh ke website www.caconmalaysia.com


4 thoughts on “Tak Payah Risau Jika Gigi Anda Berwarna Kekuningan Bukan Putih, Ini Sebabnya

  1. Tak sangka pulak gigi kuning tu sihat..hehehe..tapi mmg karang gigi tu kena buang…Sally pun dah lama tak buat scaling gigi..ish!

  2. Ohhh baru faham hehee. tak risau dah. 😀

  3. Bella Jamal says:

    Pernah baca gigi memang warna kuning tu kuat dan sihat. Tapi nak cantik mestilah nak nampak putih kan. Bolehlah cuba cacon organic tu

    1. Lizzy says:

      sememangnya gigi semulajadi bukan berwarna putih. yang penting gigi bersih dan sihat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *